вівторок, 3 жовтня 2017 р.

Про здоров'я дбай - та про книгу не забувай



Вірші про здоровий спосіб життя

Бути здоровим — це зовсім не грати мускулами та доводити всім, що ти — найсильніший, а вести активний спосіб життя, правильно харчуватися та дбати про режим дня. Переконатися в тому, що у здоровому тілі — здоровий дух, допоможуть дитячі вірші про спорт і фізкультуру.


Головне — здоровим бути
Головне — здоровим бути —
Це потрібно всім збагнути!
Бо як є здоров’я й сила,
То весь світ людині милий.
Й думка в неї веселенька,
І тоді вона жвавенька.
Все їй хочеться робити,
І сміятись, і радіти.
А як тільки захворіє —
Зразу й сонечко тускніє.
Тому це запам’ятай
Й про своє здоров’я — дбай!

А як здоров’я зберегти?
Будь розумниця, дитинко,
І здоров’я бережи.
У кишені май хустинку
Й слів поганих не кажи.
Руки з милом мий щоденно
Після гри і до їди.
Та життя сприймай натхненно,
Будь здоровою завжди!

Як думав Василько...
Думав Вася, Танін брат,
Щоб здоровим стати,
Треба їсти — все підряд
І побільше спати.
Так Василько і робив,
Враз, як прокидався,
Щось жував він, їв і їв,
Просто — запихався.

Став гладкий — не підбіжить!
Та і йти не може...
Як такому в світі жить,
Хто тут допоможе?


Як думала Оленка...
Думала Оленка так: щоб здоров’я мати,
Треба їсти їй буряк, пити чай із м’яти,
Їсти супчики й борщі, вареники з сиром,
І котлетки, й вергунці, але знати міру.
Прокидатись на зорі, зарядку робити,
Помагати у дворі, з дітьми в мирі жити.
 Ще трудитися щодень, волю гартувати,
І завжди співать пісень, словом, не тужити!
Чемні говорить слова та людей вітати,
Добрії робить діла, менших захищати.

Здоров’я
 Коли день ще на початку,
Довго в ліжку не лежи,
Не лінуйсь, зроби зарядку,
І до школи ти біжи.
Здоров'я - це багатство,
Яке Господь нам дав,
І треба, щоб з дитинства
Його ти цінував.
Здоров'я не придбаєш
За гроші, пам'ятай.
Його від Бога маєш,
Про це не забувай.
Бережи здоров'я змалку,
Бо хазяїн тіла - ти.
Щоб життя прожити довге,
Себе треба берегти.

 Здоров’я
Здоров’я — розкіш для людини,
Найбільша цінність у житті.
Як є здоров’я день при днині,
Можливість є йти до мети.
Тоді є радість, щастя, диво,
Краса у крапельці роси.
Тоді людина йде щасливо
Серед безмежної краси
Й чарівність світу відчуває.
Для неї в хмурість — дні ясні.
Вона всі труднощі долає
Й співає радісні пісні.
Вона — здорова! Це чудово,
Бо їй нічого не болить.
Вона добро творить готова.
І це прекрасно! Можна жить!

Здоровя
Здоров'я-це багатство, яке нам Бог надав.
І треба ,щоб з дитинства
Його ти цінував.
Здоров'я ти не купиш
Про це ти пам'ятай
І на тютюн з горілкой його не проміняй.
Щоб життя прожити довге
зі спортом в ногу йди,
а спорт твоє здоровя назавжди укріпить.



Прислів’я про здоров’я
1.     У здоровому тілі — здоровий дух.
2.     Найбільше багатство — здоров’я.
3.     Здоров’я — всьому голова.
4.     Подивись на вид і не питай про здоров’я.
5.     Без здоров’я нема щастя.
6.     Весела та хороша думка — половина здоров’я.
7.     Честю і здоров’ям не хваляться – їх бережуть.
8.     Часник сім хвороб лікує.
9.     Тілу – чистота, а голові – розум.
10.                        Доки здоров’я служить, то людина не тужить.
11.                        Здоров’я за гроші не купиш.
12.                        Вартість здоров’я знає лише той, хто його втратив.
13.                        Активно жити – здоров’ю служити.
14.                        Було б здоров’я, а все інше наживеш.
15.                        На живому все заживе.




Притча о табаке
В далеком прошлом, когда табак только что был завезен в Армению из дальних стран, у подножия Арарата жил один старец, добрый и умный. Он сразу невзлюбил одурманивающее растение и убеждал людей не пользоваться им. Однажды старец увидел, что вокруг чужеземных купцов, разложивших свой товар, собралась огромная толпа. Купцы кричали: «Божественный лист, божественный лист! В нем средство от всех болезней!..»
Подошел мудрый старец, сказал:
- Этот «божий лист» приносит людям и другую пользу: к курящему в дом не войдет вор, его не укусит собака, он никогда не состарится.
Купцы с радостью посмотрели на него.
- Ты прав, о, мудрый старец! Но откуда ты знаешь о таких чудесных свойствах «божественного листа»?
И мудрец пояснил:
- Вор не войдет в дом курящего потому, что тот всю ночь будет кашлять, а вор не любит входить в дом бодрствующего человека.
Через несколько лет курения человек ослабнет и будет ходить с палкой. А как собака укусит человека, если он с палкой!
И, наконец, он не состарится, ибо умрет в молодости…

Казка про дівчинку Марійку та бабусю Гігієну
Десь-колись у якомусь царстві жили-були тато, мама, дівчинка Марійка та бабуся Гігієна. Тато і мама працювали в полі, а Марійка залишалася вдома з бабусею.
Вранці, коли Марійка прокидалася, бабуся говорила:
—      Марійко, прибери свою постіль, зроби зарядку, вмийся холодною водою і сідай снідати.
Коли Марійка відмовлялася від манної каші або молока, хапала зі столу печиво і збиралася без сніданку бігти на вулицю, де на дівчинку вже чекали подружки, бабуся зупиняла її:
—      Спочатку поїж, а потім підеш гратися, — говорила вона. — Щоб рости,
необхідно їсти.
Завжди перед їдою бабуся примушувала Марійку мити руки, їжу подавала в чистому і гарному посуді. А коли Марійка поспішала, бабуся говорила:
—      За столом не поспішай, від їжі, яку ковтають поспіхом, мало користі.
Марійка побоювалася бабусі і тому слухалася. Та якось під час вечері, коли
Марійка розкрила цікаву книгу, бабуся заперечила;
—      Марійко, не читай за столом: погано засвоюватиметься їжа.
Дівчинка кинула книгу і зіскочила зі стільця:
—      Не хочу, не буду! Набридло! Житиму, як хочу! — кричала Марійка. Налила в брудну склянку молока, з'їла немите яблуко і пішла до своєї кімнати.
Вночі Марійка почула голосні крики і вереск. У спальні стрибали комашки, таргани, бактерії та віруси. Марійка злякано спитала:
—      Хто ви?
До неї підійшов один із них і відповів: —Я великий король Вірус Дванадцятий!
Але він був не схожий на короля. Його корону обплутало павутиння, він весь був у сажі. З його бороди звисали макарони. А червона сорочка була заплямована варенням.
—      Це добре, що ти врешті позбулася прискіпливої бабусі Гігієни. Тепер
твоїми друзями будемо ми — бактерії та віруси.
Марійка відчула гострий біль у животі. Голова її пашіла і була дуже важкою.
—      Бабусю, — тихо покликала Марійка. Але ніхто не відгукнувся. Тільки
з темних куточків на неї повзли бактерії та віруси, а попереду був король —
Вірус Дванадцятий....
Марійка занедужала. Вночі викликали "швидку допомогу". Наступного ранку дівчинка не пішла гуляти.
Вона хворіла. Лікарі за допомогою ліків боролися з бактеріями та вірусами. І коли ліки перемогли, дівчинка змогла виходити на подвір'я.
Після хвороби Марійка стала слухатися бабусю Гігієну: прибирала постіль, підтримувала чистоту в кімнаті, робила зарядку, вмивалася холодною водою, мила перед їдою руки, виконували її поради і більше не хворіла.
Казка «Пригода Здоров’я»
Ця історія відбулася один раз у країні Мойдодириї. Треба сказати, що країна ця дивно гарна. Куди не глянеш – усюди чистота й порядок, все блищить і переливається в яскравому світлі. Піддані цього царства завжди шанобливо ставляться один одному, ходять завжди гарні, охайні й виливають такий чудовий аромат, що навколо них дихається легко й вільно.
А правил цією прекрасною країною в ті часи цар Мойдодир. І була в нього дочка Здоров’я, що вміла творити чудеса. Якщо комусь із жителів Мойдодирии було погано або смутно, то вона завжди знала, як їм можна допомогти.
Тим часом на іншому кінці світу, у країні короля Безладдя народилася дочка Бруд. Вона була настільки жахливої, що всі, хто побував у цьому королівстві, ніколи вже не хотіли відвідати його знову. Адже поруч із брудом всі марніло, сохнуло, а часом і задихалося. Дерева в цьому королівстві стояли мляві і сухі, тут практично не бувало яскравого світла, і зовсім не було чутно співу птахів. А запах тут був такий неприємний, що всі мріяли скоріше втекти в країну Мойдодирию.

І от задумав король Безладдя викрасти в царя Мойдодира його прекрасну дочку Здоров’я, щоб ніхто не говорив, як вона прекрасна, і щоб вона більше не допомагала жителям Мойдодирии, яких Безладдя жахливо боялося й ненавиділо за те, що вони були веселі й щасливі.
Один раз уночі воїни короля Безладдя викрали царівну Здоров’я й заточили в хмуру, похмуру кімнату своєї сумовитої країни. Охороняли бідну царівну Сміття-Сміття, мадам Пил і Цвіль. Царівна вгасала на очах, їй ставало гірше з кожним днем.
Погано почували себе й жителі Мойдодириї. Вони сумували, плакали. Зібрав цар Мойдодир воїнів і відправився рятувати дочка. Довго рухалися вони й нарешті-те виявилися в мети. Кинулося вірне військо Мойдодира рятувати Здоров’я. Уперед вирвалися три богатирі – Віник, Швабра й Ганчірка. Швидко здолали вони Сміття-Сміття й Пил, але ніяк не могли впоратися зі цвіллю. Отут їм на допомогу приспів полководець Сонце зі своїми воїнами, яких називали Сонячними променями. Випарувалася Цвіль, а Сміття-Сміття й Пилу й поготів немає. Урятували воїни Мойдодира Здоров’я, а жителі країни короля Безладдя попросилися жити в царство Мойдодира. Залишився король Безладдя один з дочкою Брудом. Нудно їм було вдвох і від туги вони марніли, марніли й зовсім зачахли.
Царівна Здоров’я довго не могла поправитися. Але, слава богові, жила в Мойдодирии чудесний лікар Гігієна. За допомогою своїх чудесних інструментів – мила, зубної щітки, шампуню, рушника – він змогла вилікувати Здоров’я. Допомогли їй Вода й Повітря. Ну, а розвеселив Здоров’я полководець Сонце, що розповів, як король Безладдя ховалося від нього.

От, мабуть, і вся історія. Я думаю, усі зуміли зробити правильний висновок, і кожний сам для себе вирішив, у якій країні він хоче жити.


Рекомендована література

Андрощук, Н. Основи здоров'я і фізична культура (теоретичні відомості) / Н. Андрощук, М. Андрощук, — Т. : Підруч. і посіб., 2006. — 160 с.
Пропонований посібник містить матеріал про основи фізичної культури, рухові дії, основні фізичні вправи згідно чинної програми з фізичної культури, розкриває значення та зміст, методи і правила занять фізкультурою.
Балбенко, С. Основи здоров'я та фізичної культури : метод. посіб. для вчителів / С. Балбенко. — Х. : Скорпіон, 2004. — 96 с. — (Предметний тиждень).
Мова йде про методику організації проведення предметного тижня з основ здоров’я та фізичної культури в школі, пропонуються плани проведення різноманітних форм виховної роботи при підготовці позакласних заходів, даються цікаві матеріали до уроків, рухливі ігри та розваги.
Богданова, Г. Підготовка вчителів до формування в учнів життєвих навичок / Г. Богданова // Здоров’я та фізич. культура. — 2007. — № 9. — С. 6-7
Роль школи і вчителя у створенні умов для вироблення у школярів навичок безпечної поведінки та знань, потрібних для захисту власного здоров’я.
Василенко, Л. Проект паспорту кабінета «Основи здоров'я та безпеки» : зб. нормат. док. з питань формув. основ здоров'я та безпеки: метод. посіб. для вчителів / Л. Василенко. — Х. : Скорпіон, 2006. — 204 с. — (Кабінет здоров'я в школі).
Васьков, Ю. Концепція розвитку фізичного виховання в загальноосвітніх школах / Ю. Васьков // Здоров'я та фізич. культура. — 2005. — № 6. — С. 1, 3-5.
У запропонованій Концепції розглядається завдання фізичної культури в системі шкільної освіти. Зміст, форми та методи фізичного виховання у школі.
Всесвітній день здоров'я — 7 квітня // Здоров'я та фізич. культура. — 2007. — № 9. — С. 19-20.
Історія розвитку знань про здоров’я, проблеми охорони здоров’я населення України.
Горащук, В. Теоретичні підходи до формування культури здоров'я школярів / В. Горащук // Безпека життєдіяльності. — 2005. — № 5. — С. 58-61.
Розглядаються питання формування культури здоров’я школярів в сучасній системі освіти.
Єдинак, Г. Фізична культура в школі : молодому спеціалісту : навч.-метод. посіб. / Г. Єдинак, П. Плахтій, Ю. Яценюк; худож. Л. Галаманжук. — Кам'янець-Поділ., 2000. — 305 с. : ілюстр.
Матеріал посібника носить практичний характер і викладений у довідковій формі. Його основу складають напрями педагогічної діяльності вчителя фізичної культури у загальноосвітніх школах І-ІІІ ступіней. Зміст кожного напряму включає практичні рекомендації щодо організації педагогічного процесу, його змісту і методик їх реалізації.
Єресько, О. Особливості змісту шкільного предмета «Основи здоров'я» / О. Єресько // Безпека життєдіяльності. — 2005. — № 2. — С. 56-59.
Основні вимоги до викладання нового шкільного предмета.
Єресько, О. Методичні рекомендації щодо вивчення предмета «Основи здоров'я» / О. Єресько // Здоров'я та фізич. культура. — 2005. — № 6. — С. 13-15.
Запрошуємо до діалогу : посіб. для підлітків 11-14 рр. / ред. М. Зубченко. — К. : Богдана, 2003. — 127 с. : ілюстр.
На основі досліджень та аналізу досвіду роботи педагогічних колективів України з упровадження Комплексної програми формування навичок здорового способу життя серед дітей та молоді у посібнику розкриваються проблеми попередження куріння тютюну, подаються механізми формування цілісної особистості підлітка, прагнення до самовдосконалення.
Книга вчителя біології, природознавства, основ здоров'я : довідк. матеріали для організації роботи вчителя / упоряд. О. Єресько, С. Яценко. — 2-е вид., допов. — Х. : Торсінг плюс, 2006. — 368 с. : — (Бібліотека вчителя).
Концепція навчання здорового способу життя на засадах розвитку навичок : інформ. зб. з життєвих навичок / авт.-упоряд. М. Бело. — К. : Генеза, 2005. — 77 с.
Літо для дитини / упоряд. О. Главник. — К. : Главник, 2006. — 351 с. : (Бібліотечка соціального працівника).
У посібнику представлені технології організації дитячого оздоровлення через систему та програмне забезпечення діяльності спеціалістів соціальної роботи у дитячому таборі.
Методика проведення Дня безпеки і здоров’я у початковій школі : [добірка статей] // Розкажіть онуку. — 2005. — № 28-29. — С. 81-93
Методичні матеріали для організації фізкультурно-оздоровчої роботи у школі : [добірка статей] // Здоров'я та фізич. культура. — 2006. — № 16-17. — С. 1-20.
Навчання здоровому способу життя на засадах розвитку навичок через систему шкільної освіти : оцінка ситуації / М-во України у справах сім’ї, дітей та молоді; Держ. ін-т проблем сім’ї та молоді; Представництво дит. фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні. — К., 2004. — 108 с.
У монографії розглядаються актуальні питання формування і розвитку в підлітків та молоді життєвих навичок, необхідних для того, щоб відтворювати здоровий спосіб життя та створювати здорове середовище.
Неведомська, Є. Формула здоров'я : сторінка методиста / Є. Неведомська // Основи здоров'я та фізич. культура. — 2007. — № 5. — С. 20-23.
Про охорону здоров’я та соціальні проблеми, пов’язані зі шкідливими звичками підлітків.
Плахтій, П. Вікова фізіологія і валеологія : лаборатор. практикум: навч. посіб. / П. Плахтій, С. Страшко, В. Підгорний. — Кам'янець-Поділ. : Абетка, 2006. — 207 с.
Лабораторний практикум допоможе освітянам набути знання, вміння і навички, необхідні для тестування рівня здоров’я школярів і його зміцнення шляхом формування переконань ведення здорового способу життя.
Плахтій, П. Мікроорганізми, харчування і здоров’я людини: навч. посіб. / П. Плахтій, А. Михальський, Т. Супрович. — Кам'янець-Поділ. : ПП Буйницький О. А., 2006. — 192 с.
Навчальний посібник присвячений проблемі збереження і зміцнення здоров’я людини через пропаганду основ гігієни харчування в контексті взаємозв’язку цього компонента здоров’я таким важливим чинником довкілля як мікроорганізми.
Профілактика негативних явищ серед учнівської та студентської молоді (наркоманія, алкоголізм, СНІД) : навч.-метод. посіб. / В. Сорочинська [та ін.] . — К. : Вид-во Європейського ун-ту, 2003. - 168 с.
Рудніцька, І. Формування здорового способу життя молоді : підлітковий вік / І. Рудніцька // Психолог. — 2004. — № 13. — С. 15-25.
Про форми та методи превентивного виховання підлітків, важливість проведення профілактичної роботи з дітьми, участь батьків, педагогів, психологів у формуванні здорового способу життя молоді.
Фізкультурно-оздоровчі заходи в режимі навчального дня молодшого школяра : навч.-метод. посіб. / О. Ващенко [та ін.]. - Кам'янець-Поділ. : Абетка, 2003. — 191 с. : (Здоров'ятко).
У посібнику висвітлюється питання орієнтовного планування та оцінювання навчального матеріалу з «Основ здоров’я та фізичної культури» для учнів 1-4 класів, ґрунтовно розкривається методика та організація проведення оздоровчих заходів для молодших школярі: фізкультхвилинки, фізкультпаузи, рухливі ігри, «годин здоров’я»).

Чешенко, О. Школи сприянню здоров'ю : метод. поради / О. Чешенко // Завуч. — 2006.— № 31. — С. 8-13.
Методичні рекомендації та програма створення і розвитку мережі навчальних закладів — Шкіл сприяння здоров’ю в Україні.

Немає коментарів:

Дописати коментар